Indien u het verhuurtraject laat uitvoeren door de aangesloten makelaars van Premium Housing ziet het proces er als volgt uit.

  • Kennismaking met verhuurder of investeerder
  • Vaststellen van de huurwaarde en rendementsprognose
  • Advies en aanbevelingen t.b.v. de verhuur van de woning
  • Inventarisatie van het gewenste huurdersprofiel
  • Opstellen opdracht tor dienstverlening
  • Maken van fotopresentatie
  • Vervaardigen van een nederlands-talige en engels-talige presentatie van de woning
  • Aanmelden van de woning binnen het netwerk van Premium Housing en op circa 20 (internationale) websites
  • Matchen van de woning met geregistreerde woningzoekenden
  • Selectie op de gestelde basiscriteria, telefonisch
  • Plannen en begeleiden van bezichtigingen
  • Eventuele prijsonderhandelingen uitvoeren
  • Coördinatie kennismakingsgesprek indien gewenst
  • Screening van de huurder op identiteit, kredietwaardigheid, huurdersverleden, inkomen
  • Opstellen concept huurovereenkomst en uitleg over de artikelen
  • Opstellen definitieve versie huurovereenkomst
  • Coördineren incheckdatum
  • Begeleiden incheck en opstellen van een inspectierapport met digitale fotopresentatie
  • Contact met huurder en verhuurder, 3 maanden voor het verstrijken van de huurovereenkomst m.b.t. een eventuele verlenging van de huurovereenkomst
  • Bij verlenging huurovereenkomst: nieuwe screening van de huurder en opstelling verlengingsovereenkomst
  • Begeleiden van de eindinspectie en opstellen van een inspectierapport
  • Storten van de borgsom op de bankrekeningen van de huurder en/of verhuurder